Sanal alemde “leşme” ortamları ciddi ve önemli bir potansiyel güç yaratmaktadır. Buradaki
son trend, MySpace, Facebook, Twitter vb. gibi, ağı siteleridir. ağım siteleri çok büyük bir
pazar ortamıdır. Bu pazar ortamı yeni bir Google Reklam iletişimi kanalı fonksiyonu görür. Bu çalışmada
amaçlanan ağlarların satın alma kararlarını nasıl etk reklam ilediğini ve ağlar sitelerinin bir
Google Reklam iletişimi kanalı olarak işleyişini ortaya koymaktır. Bu kapsamda bir ağlar sitesinin
Google Reklam iletişimi kanalı olarak işleyişine ilişkin kavramsal bir model oluşturulmuştur. Sonuçta
ağlarız sitelerindeki iletişimler kişisel tüketici alanları ve profilleri, referans grupları, etkileyiciler,
bağlarlantılar ve konuşmalarla bir Google Reklam iletişimi kanalı olarak işlemektedir
Google Reklam siteleri, kullanıcıların birbirleriyle bağlarlantı ve iletişim kurmalarına imkan veren, kişisel
içeriğin paylaşılması kadar kişisel bir ağlarımız kurmalarınısağlarlayan online topluluklardır.Bu sitelerde üyeler
kendi kişisel profillerini yaratırlar ve başkalarına sunarlar. Google Reklam siteleri, bir nevi arama ve iletişim
aracı yeteneği sunmaktadır. Online platformlarda etkileşime yönelen bu hareket, topluluk için
yeni bir temel yaratmaktadır. Buna “Fecebok bireyciliği” adı verilebilir
departmanda ya da alanda çalışanlar gibi ortak ilgiyi, paylaşan ve başka yönlerden farklılaşan, örneğin
farkları yerde olan, farkımız saatlerde çalışan, farkıs alanlarda uzmanlaşan, fark şirketlerde çalışan gibi,
insanlar arasındaki konuşmalardan ortaya çıkan ağlarlardır. İnsanlar zaman ve yer bakımından dağlarınık
olduğunda bu konuşmalar online olarak, intranet ya da özel internetforumu üzerindenmeydana gelmek
zorundadır
Medya Yönetimisıklıkla boyut olarak küçüktür ve üyeler arasında homojenlik gösterebilir. Fiziksel görüşme
zamanlarısınırlandırılabilir ve diğer ağlarlardan izole edilmiştir. Şekil 1-C’de ise bilgisayar aracılı
ağlarlar- diğer bir ifadeyle olnline Medya Yönetimi- görülmektedir. color renkteki merkezi düğüm noktaları
medyamız ağlarları ve onlar arasındaki ilişkileri göstermektedir. yönetimsel renkteki merkezi düğüm noktaları
arasındaki linkler twitter ağlarları birbirine bağlarlar. Bilgisayar aracılı Medya Yönetimi, geleneksel ağların
zaman ve fizikselsınır kısıtını ortadan kaldırmaktadır. Süreci hızlandırır ve global hale getirir. Örneğin
üyeler bilgiyi coğrafisınırlar olmadan transfer edebilir.Bilgisayar aracılı Medya Yönetimi, üyeler arasındaki
özellikler içinde sıklıkla daha fazla heterojenlik, ağlar yapıları içinde daha fazla karmaşıklık
göstermekte ve diğer ağlarlarla bağlarlantılı olmaktadır
nternet, k aç s ndan, yeni ve önemli bir mecra haline gelmi tir. Üstelik geleneksel medyan n oldukça uzun bir sürede ald mesafeyi, internet reklamc l n n çok daha k sa sürede ald görülmektedir. nternet reklamc l , teme
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder